שיפוץ חדר אמבטיה הוא סוג של פרויקט שיכול להתבטא כחלק מתהליך של שיפוץ בייתי כולל או כשיפוץ ייעודי שעומד בפני עצמו. כך או כך עוד לפני תחילת התהליך יש כמה שלבי הכנה שמומלץ להיערך להם מראש.

שלב ראשון-  תיאום ציפיות

לפני כל עבודת שיפות מומלץ לשאול את עצמכם את השאלות הנכונות ולערוך תיאום ציפיות בינכם ובין עצמכם וגם עם המעצב או הקבלן. רצוי להשקיע זמן בבירור מה הצרכים של הדרים בבית. כיצד נראה התא המשפחתי שלכם, האם מדובר במשפחה עם ארבעה ילדים או  רק בדייר אחד, כיצד אתם מתכוונים לתקצב את הפרויקט, כמה זמן שאתם מוכנים להקדיש לשיפוץ, האם הבית מיועד להשכרה או לשימוש המבוגרים. האם אתם מעדיפים מקלחות זריזות, או דווקא נוהגים לעשות אמבטיות קצף, יש שירותים נוספים בבית, ואם לא, אולי כדאי להפריד בין החלל האמבטיה לשירותים על מנת לאפשר למשתמשים שונים במקביל. השאלות הללו יכולות להיות מעט מעייפות, אך לתשובות שתציפו תהייה השפעה מכרעת בהחלטות בנושא הפריסה הראשונית, אנשי מקצוע, חומרי גלם וכדומה.

שלב שני- פריסה כללית של החדר

חדר האמבטיה יכול להיות מעוצב ומתוכנן בדקדקנות עד הפרט האחרון, אם תכנון הפריסה של החלל  לא יותאם לסגנון החיים של בני הבית ולפעולות הבסיסיות שמתבצעות ביום יום, לא תהייה משמעות לכל ההשקעה הזו. בכדי לתכנן את פריסת חדר האמבטיה מומלץ לתאם פגישה עם מעצב פנים או אדריכל. מעצב מנוסה יכול לחסוך לכם משאבים של זמן וכסף ובאמצעות הידע והניסיון שברשותו יוכל להציע פתרונות יצירתיים  כיצד להתגבר על מגבלות של מקום, כיצד לייצר פתרונות אחסון, היכן ניתן למצוא תחליפים לחומרי גלם מאוד יקרים, ואף יוכלו להמליץ על אנשי המקצוע הטובים ביותר.

מתוך גלריית עיצוב חדרי אמבטיה של אתר אבן קיסר

שלב שלישי- בוחרים סגנון עיצובי

בין אם תבחרו לעצב חדר אמבטיה בסגנון מודרני, סגנון כפרי או דווקא סגנון אורבני, את הסגנון של החלל חשוב מאוד להגדיר מראש וזאת מכמה סיבות. סגנון עיצובי תוחם מסגרת שמקלה מאוד על קבלת כל החלטה בתהליך העיצוב, אם בבחירה של צבעוניות, חומרי גלם, או אביזרי משנה התמקדות בסגנון אחד יכולה לתרום רבות למיקוד בשיפוץ ולמנוע התפזרות ובלבול. סגנון עיצובי נותן סיפור מסגרת לעיצוב של החלל ובכך ניתן ליצור מראה קוהרנטי עם מסר ברור שלעין הרבה יותר נעים לספוג, וגם לשוהה בחדר, יתרה מכך  סגנון עיצובי תורם רבות לתקשורת השוטפת עם מעצב הפנים/אדריכל, ומקל על תהליך העבודה.

שלב רביעי- בוחרים ריצוף

כיוון שאזור הרחצה חשוף באופן טבעי לכמות גדולה של רטיבות ולחות, ולשימוש תדיר בחומרי ניקוי חשוב  לוודא שהריצוף יהיה מחומר איכותי וכמו כן עבודת ההתקנה שלו תהייה מקצועית תוך שמירה על סטנדרט גבוהה השל איטום ומחברים. ריצוף לא איכותי או עבודת התקנה לא מקצועית עלולים לגרום מהר מאוד לבעיה של נזילות, ועובש, שעל מנת לתקן אותה צריך יהי להשקיע בעתיד משאבים רבים.  להן חומרי הריצוף השכיחים על יתרונותיהם:

קרמיקה- לאריחים מקרמיקה תכונות של עמידות, חוזק, וקלות ניקוי. נוסף על כך לקרמיקה יתרונות בטיחותיים שמתבטאים בחסינות בפני אש ובכך שהיא מכילה חומרים נוגדי החלקה. לקרמיקה יתרון ברמה העיצובית, את האריחים ניתן להשיג במבחר גדלים, החל מגודל של  10X10  ועד גודל של80X80  וכמובן במבחר של גוונים. ישנם גם ארחי קרמיקה מצוירים או מודפסים שניתן לייצר על פי הזמנה מראש.

קוורץ- היתרון של משטחי הקוורץ בכך ידועים בחוזק שלהם  באטימות לנוזלים ובקלות התחזוקה. את משטחי הקוורץ של אבן קיסר ניתן להשיג במגוון רב של גוונים וטקסטורות לבחירה והתאמה לכל סגנון עיצובי. נוסף על כך משטחי הקוורץ ניתן להשיג בעוביים שונים ובכך לבצע התאמה מושלמת בין הריצוף והחיפויים ובכך ליצור מראה רציף ונקי שגם מגדיל את החל בנראות שלו. יתרון אחרון הוא גודל המשטחים. ניתן להשיג משטחים רציפים וארוכים מה שמפחית באופן משמעותי את הצורך בחומרי איטום, דבר שמקטין את הסיכוי לחדירת מים, בבא העת.

ריצוף באמבטיה

שילוב של משטחים קוורץ גם לריצוף וגם לחיפויים, מתוך אתר אבן קיסר

גרניט-  גרניט פורצלן הוא חומר יקר יותר, הוא עמיד ואיכותי. היתרון הבולט של הגרניט הוא  המראה יוקרתי וייחודי. בעברו בשל המחיר והמראה, הוא היה נפוץ יותר בבתי מלון, או בבתים מעוצבים, אל היום הוא יותר נפוץ ויותר זמין לשלל עיצובי בתים בתקציבים שונים. היתרון הגדול באבן גרניט הוא האטימות שלה לנוזלים (היא יותר אטומה מקרמיקה), ולכן גם מספיקה לה שכבה אחת של גלזורה, בעוד שקרמיקה דורשת שתי שכבות גלזורה לשם איטום מוחלט.

לסיכום,

סיקרנו במאמר זה את השלבים המקדימים לפני עבודת שיפוץ חדר האמבטיה בביתכם. אם תשקיעו בעבודה מקדימה לפני הפרויקט תוכלו לחסוך בעלויות, מתח נפשי ,וגם תגיעו לתוצאה המבוקשת עבורכם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט