בדיוק כמו באופנת הבגדים, גם בתחום אופנת הבית- ההום סטיילינג, יש אופנות וטרנדים הנכנסים ויוצאים בכל שנה מחדש. הטרנדים בהום סטיילינג לרוב מתייחסים לסוגי ריהוט שונים, בדים ודוגמאות ואקססוריז שונים בבית, כמו גם צביעה ועיצוב כולל של חדרים. אז מהם הטרנדים החמים שהובילו בשנת 2014 ועתידים להמשיך אתנו? סקירה קצרה בנושא בכתבה זו.

מהו הום סטיילינג?

אז קודם כל וראשית כל למען הסדר הטוב, נתחיל בהגדרה קצרה של מהו הום סטיילינג? הו סטיילינג הוא למעשה המקצוע העוסק בהלבשת הבית. כמו שבאופנה ניתן לדבר על אבזור משלים, הדפסים או טרנדים כלליים, כך גם בהלבשת הבית קיימים מרכיבים אלו. השימוש בהום סטיילינג, בניגוד לאופנה, הוא חד פעמי ונועד לרענן, לחדש או להדק מראה של חדר או חלל מסוים ברחבי הבית באמצעות אלמנטים כמו פריטי ריהוט מיוחדים, בדים ושטיחים בהדפסים מסוימים, או מראה כללי העונה על דרישה מסוימת. לרוב, תהליך זה מבוצע ע”י אנשי מקצוע בתחום ההום סטיילינג המתחשבים גם במבנה הארכיטקטוני של החלל והאפשרויות הגלומות לניצול מיטבי של חלל זה.

ולאחר שהסברנו מהו הום סטיילינג, אפשר לדברים על טרנדים בולטים בתחום.

קלאסי לצד עכשווי

פעם, נהגו לומר שעיצוב נכון הוא עיצוב אחיד שבו כל הרהיטים והשבלונות על הקירות מתאימים ומלווים זה את זה. היום, המגמה היא הפוכה לגמרי ודווקא שילוב האלמנטים והסגנונות הוא שעושה את העבודה. למה הכוונה? אם אתם אוהבים את המראה הקלאסי והנקי, ניתן להשתמש בספות במראה כזה, לצד שולחן קפה העשוי כולו זכוכית או פלסטיק. מספיק להכניס אפילו פריט אחד בעל מראה עכשווי ומודרני בחדר כדי לרענן את המראה שלו ולתת לו מראה מיוחד ועוצר נשימה.

מראה סלון קלאסי אשר מקבל טוויסט מודרני בזכות צבעי הקיר וצורת הריבועים המודרנית בקיר האחורי (קרדיט: אתר טמבור)

שובם של ההדפסים

זוכרים כיצד בסרטים ובסדרות של פעם לעשירים היו שטיחים המציגים את שלל הציד האחרון בדמות מראה פרוותו של נמר או זברה? ובכן, ההדפסים הללו חוזרים לאופנת הבית בשנה האחרונה ולמזלנו, ללא צורך לצוד אף חיה… הדפסי הברקוד, הזברה, המנומרים והשבלונות למיניהם כולם נהיו דומיננטים באזורים מרכזיים בבית. מה שחשוב לזכור לגבי הטרנד הזה הוא לא להגזים. ההדפסים הללו מושכים מאוד את העין ויוצרים בה עומס, ועל כן, צבעי הקיר והריהוט מסביב חייבים להיות ניטרליים למדי ונקיים מעוד הדפסים או צורות. במקרה של הטרנד הזה האמרה הנושנה- ” כל המוסיף גורע”, היא בהחלט במקום.

עיצוב הבית

שטיח בהדפס עם כורסא קלאסית לבנה ונקייה וצורות שבלוניות נסתרות בקיר באפור מטאלי מגלמים היטב את עקרונות טרנד ההדפסים (קרדיט: אתר טמבור)

שימוש במראות ורצוי מהסוג הקלאסי

השימוש במראות לעיצוב חדרים הוא לא דבר חדש במיוחד. מראות הן מוטיב ידוע להגדלת מראה חדרים ולהכנסת אור אליהם. מה שחדש בטרנד הנוכחי הוא השימוש במראות במראה קלאסי, מיושן ומיוחד. לא עוד מראות צרות וארוכות או עגולות ופשוטות. הטרנד הזה מצדד במראות עם מסגרת מיושנת וייחודית שתיתן לכל חדר לא רק מראה קלאסי אלא גם מראה קודר ומעניין בייחוד אם משולבים בחדר רהיטים או מוטיבים כהים אחרים.

כיסאות לעיצוב הבית

שימו לב למראה מצד שמאל של החדר- עשויה ממסגרת עץ מיושנת ובמראה מקולף המלווה את המראה הקלאסי של פינת האוכל (קרדיט: אתר טמבור)

שחור ולבן- השילוב המנצח

שילוב קלאסי שתמיד באופנה הוא השחור והלבן. גם בבית, מדובר בשילוב צבעים מנצח שנותן מראה אלגנטי לחדר במיוחד שהרהיטים הם לבנים או בהירים מאוד וגופי התאורה או הריהוט סביב הוא שחור. מעבר לכך, אם אתם לא מבינים גדולים בעיצוב ורוצים עיצוב שתמיד יצליח ויראה טוב, זוהי בהחלט אופציית שילוב צבעים מנצחת. שימו לב עם זאת, שעדיף את הצבעים הללו לא ליישם על הקירות – קירות שחורים או עם שילוב שחור ולבן, נותנים תחושה קטנה וצפופה יותר בחדר.

עוד על הום סטיילנג באדיבות את טמבור>>

כתיבת תגובה

סגירת תפריט