אין ספק שהליך שיפוץ הבית הוא אתגר מורכב לכל בני המשפחה, אך תקופת השיפוץ יכולה להפוך גם לחוויה מגבשת וכיפית של כל בני המשפחה, וזאת במידה ואתם מאפשרים לכל אחד ואחת מבני המשפחה להיות מעורבים בצורה כזאת או אחרת בהליך השיפוץ. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים כיצד לשתף את הילדים בהליך שיפוץ הבית, וכפועל יוצא מכך להפוך את הליך השיפוץ לתקופה המשפחתית הכי יפה שלכם.

• הרשו לילדיכם להיות מעורבים בבחירת פריטי הריהוט החדשים- כל הליך שיפוץ עובר דרך רכישת פריטי ריהוט חדשים אותם אנו ממקמים בחלל המשופץ וחדש של ביתנו. עוד בטרם תחילת שיפוץ הדירה או במהלכה, תנו לילדיכם לבחור יחד איתכם את פריטי הריהוט החדישים. צפו יחד איתם בקטלוגים השונים, בקשו את דעתם בנוגע לפריט כזה או אחר המוצא חן בעיניכם, בקשו את רשותם לרכישת פריטי ריהוט המיועדים לחדריהם או לצרכיהם האישיים.

• אפשרו לילדים להיות מעורבים בעבודות השונות- שיפוץ הבית מורכב ממגוון שלבים מקצועיים, במסגרתם יכולים כל בני המשפחה לקחת חלק בעבודות, וכפועל יוצא מכך, גם לחסוך את הכסף עבור השירותים מטעם בעלי מקצוע מסוימים וגם מאפשר לכם לבלות ביחד עם כל בני המשפחה. פעולות אלו כוללות בדרך כלל: ניקוי הדירה והכנתה להליך השיפוץ, הנחת ניילונים על גבי פריטי ריהוט בתוך שטח הדירה בטרם תחילת העבודות במקום, ניקיון הדירה עם סיום הליכי השיפוץ ועוד.

• ביצוע עבודות שיפוץ קלות- כל ילד רוצה להתנסות בחוויה חדשה אותה הוא טרם מכיר, אפשרו לילדיכם להחזיק מברשת צבע ביד, להחזיק מברג (במידה והוא בגיל המתאים), להזיז חפצים שונים, לסייע לכם לארוז וכדומה.

לסיכום, חווית השיפוץ יכולה ברגע אחד להפוך מתקופה משפחתית מלחיצה ומאיימת לחוויה מהנה וכיפית, הבחירה בידיכם!
בחרו באפשרות השנייה, הטילו על ילדיכם מטלות שונות לביצוע עבודות שיפוץ קלות, חנכו אותם לדיוק בביצוע העבודות, הגדירו להם זמנים ולמדו אותם משהו על אחריות, העניקו להם את התחושה שאתם סומכים עליהם בעיניים עצומות ותנו להם לגמול לכם על כל אלו!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט