כל מה שלא ידעתם ולא העזתם לשאול

על – יצירת הרמוניה בחלל הבית.

כמה פעמים יצא לכם לשמוע מאדריכלים מוכרים וגדולים אומרים את המשפט הבא-

“על מנת ליצור חלל הרמוני בסלון צריך להתאים את הצבעים בהתאם”.

מה זה בעצם כל ההרמוניה הזו? אנחנו מכירים אותה בזוגיות שלנו,

אבל איך זה באמת מתקשר לעולם העיצוב- על זה תקבלו תשובה.

כמו הרגשות שלנו, גם בתחום העיצוב, יש דברים שקשה להסביר במילים, כשהאדריכל נכנס לדירה ומתחיל פרויקט מסוים ובוחר לעצב את המרפסת בצורה הזו ואת הסלון במיקום הזה – יהיה לו מאוד קשה להסביר לכם למה.

עכשיו אתם שואלים למה?

מעצב פנים עובד עם הדמיון שלו, הסלון, הסדר של התמונות, שילוב הצבעים הכל מצטייר בראש שלו כתמונה שלמה בעלת קומופוזיציה שמנחה אותם. למה מתכוון המשורר באמת?

כמו בתחום הציור, כך גם בעיצוב, החלקים הקטנים שנמצאים בחלל מסוים הופכים את החדר לשלם, כשההרמוניה בעייני האדריכלים היא בעצם אותה הרגשה שאתם יושבים במקום מסוים ומרגישים שכל דבר נימצא במקומו בדיוק מושלם, יחד עם הצבעים, הסגנונות ושאר האלמנטים הקיימים.

איך זה קורה באמת?

הרמוניה במילים אחרות זה חיבור והתאמה.  כאשר תחזרו על האלמנטים הקיימים הדומיננטיים שידגישו את היחידות השונות בחלל עצמו ותצליחו לחבר בניהם קו אחיד – אז תצליחו להבחין במראה ההרמוני המדובר. שלא תטעו, אף אחד לא מבקש מכם לדייק בכל אלמנט בצבע הנכון ובקו אחיד בדיוק אחד לאחד, מדובר בטאץ’ מסוים שיתאים בין כל החלקים בחלל.

מתי ואיך ההרמוניה לא מתממשת במציאות?

מכירים את הבתים שנכנסים אליהם ויש לכם בלאגן בעיניים מסביב? ססגוניות רבה מדיי של צבעים דומיננטיים בכל מקום, אי פרופורציה מוחלטת, דירה קטנה בעלת סלון גדול ושטיח רחב ועוד המון אלמנטים חסרי אינטראקציה בינהם. כשרואים את כל מה שתיארו לכם- מבינים שאין הרמוניה, חוסר פרופורציה זהו האויב של ההרמוניה.

אבל עם כל הכבוד להרמוניה שנבנה או לפחות ננסה לבנות בעצמנו,

חשבתם שאדריכל ייכנס לבית שעיצבתם ויגיד “העיצוב מושלם, החלל משדר הרמוניה ולא הייתי משנה דבר”.

אנחנו קצת בספק לגביי זה, אבל בכל מקרה החלטנו לעלות את רמת ההשראה שלכם ולראות או לפחות לנסות לראות- כיצד נראית הרמוניה אמיתית.

שילוב של גוונים בהירים עם צבעים כהים- דומיננטיים יותר – מראה מושלם.

מראה הרמוני

 

הגוון הלבן מצריך שילוב של צבעים נוספים שיעשירו את המראה הכללי ויתרמו למראה ההרמוני.

 

הרמוניה בשלמותה

הרמוניה בשלמותה.

צבעים במיטה

צבעים רכים ונעימים לעין תורמים למראה ההרמוני הכללי.

ספה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט