המטבח הוא הרבה מאד פעמים החדר החשוב בבית, הוא משמש להכנת מאכלים ולאכילה בצוותא, הוא מגביר קירבה בין בני הבית, ושולח אותנו בתחושה טובה לעולם החיצוני. אבל מה עושים שמימדי חלל המטבח קטנים ואינם מאפשרים הכלה של פינת אכילה, מדיח, פינות עבודה ושטחי אחסון? במקרים רבים בדירות רבות רבות בארץ, המקום שנותר פנוי למטבח אינו מספק את השאיפות הישראליות בחלל גדול ומרווח, ולמקרים אלו יש להתאים מטבח בהתאמה אישית, מטבח שכול פונקציה בו משרתת את יחס החלל והפונקצות האחרות, וכך מתוך תכנון פרטני ליצור מטבח קטן אך מרווח, מטבח מצומצם בחלל אך משרה תחושת מרחבית, ובעיקר מכיל את כול מה שחשוב למשתמשים בו ומאפשר שימוש שלם ומהנה. עיצוב מטבחים קטנים הוא תחום מלא המצאות וצבעים, וכיום אפשר להרגיש גם במטבח קטן כמו במטבח מקצועי וגדול.

טיפים לעיצוב מטבח קטן

בעיצוב מטבחים קטנים יש כמות נאה של טיפים שיעזרו לכם ליצור חלל מאיר ונעים, ראשית כדאי לקחת את מידותיו המדויקות של המטבח ולהתאים לו ריהוט המשתמש בכול המרחב הנתון ולא זונח שטח יקר. שנית כדאי לשקול שימוש במדפים פתוחים בחללים שמעל גובה העיניים, זאת כדי לא לייצר אפקט קלסטרופובי חונק במבטח הקטן. חללי האיחסון הם המרכיב בחשוב ביותר בתכנון המטבח הקטן, ויש לתכננם יד ביד עם החלטה על רמת האבזור ההכרחית, לדוגמא אם אתם יכולים לוותר על מדיח או קולט אדים הרי אתם מפנים שטח נדיר לפונקציות אחרות. בדקו איזה מטבח דרוש לכם, האם זהו מטבח ללא פינת אכילה או מטבח משפחתי מלא, האם זה מטבח רווקים שאוכלים דברים קלים להכנה או מטבח לשף חובב שיבלה בו שעות? עיצוב מטבחים קטנים צריך לקחת בחשבון גם את כמות האור הטבעי וסוג האור המלאכותי המאיר את החלל, לדוגמא מומלץ להשתמש בגופי תאורה קטנים ונתסתרים, ולא בתאורת פלורסנט.

מטבח מודרני

צבעוניות מזמינה

ישנם טיפים רבים נוספים שתוכלו לקבל ולאמץ בעיצוב המטבח שלכם. תוכלו לקבלם בפגישת יעוץ עם מעצב פנים מוכשר, ובנגרייית בוטיק שלה מעצב בית. כדאי גם למזג במטבח הקטן קשת צבעים בהירה כפי שהיא תראה בבחירת האריחים, השיש, צבעי הקירות וכדומה. עיצוב מטבחים קטנים מרוויח הרבה מגוונים בהירים המייצרים אפקט מרחבי ניכר המקנה למשתמשים תחושה טובה יותר ומזמינה.

סגירת תפריט