משפצים? בונים? מתכננים להתקין בחלק מרצפת הבית משטח פרקט? זה הזמן לדעת הכול על רצפת פרקט. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע מקצועי בנושא.

רצפות פרקט –כל הסוגים

רצפות פרקט מתאפיינים בשני סוגים עיקריים, האחד, רצפות פרקט עץ, והשני, רצפות פרקט למינציה, כאשר לכל קטגוריה ישנם מספר תתי קטגוריה על פי הפירוט הבא:

  • פרקט עץ גושני- עץ מלא: ריצוץ זה הינו ריצוף המורכב כולו משכבה אחת של עץ מלא, כאשר ברוב המקרים מדובר בעץ אלון, בוק או דובדבן.
  • פרקט עץ שכבתי- פרקט זה מורכב ממספר שכבות של עץ באמצעות הדבקה חמה בין השכבות השונות. פרקט המורכב ממספר קטן יותר של שכבות נחשב ברוב המקרים לאיכותי יותר.

יתרונות רצפות פרקט העץ כוללים בין היתר: מראה טבעי של עץ, עמידות לאורך זמן ויכולת בידוד גבוהה של חום וקור, דבר המאפשר לכם לעשות שימוש במשטחי פרקט העץ גם בתנאי חוץ. מנגד, חסרונות פרקט העץ כוללים: תחזוקה יקרה בנוסף לעלויות ההקמה היקרות באופן יחסי לפרקט הלמינציה, הופעת רבות של שריטות ולכלוך לאורך זמן.

  • פרקט למינציה הינו פרקט סינטטי המיוצר מעץ דחוס באמצעות טכנולוגיה המכונה HDF. פרקט למינציה מורכב משכבת העץ הדחוס ומציפוי למינציה אשר נועד למנוע החלקה ולהגן על המשטח מפני נזקי הזמן והסביבה.

יתרונותיו של פרקט הלמינציה כוללים בין היתר: מגוון נרחב של צבעים וצורות, עלויות התקנה נמוכות יותר מפרקט העץ המלא ותחזוקה שוטפת שאיננה דורשת מכם משאבים מיוחדים. מצד שני, חסרונות רצפות הפרקט למינציה כוללות: מראה פחות טבעי מפרקט העץ, מוצר המתבלה עם השנים וחוסר יכולת לבודד בצורה מקסימאלית קור וחום.

רצפות פרקט עץ – היופי נמצא בגימור…

במידה ובחרתם להתקין פרקט עץ בשטח ביתכם, עומדות בפניכם שתי חלופות עיקריות בכל הקשור לגימור המשטח, האחת, גימור באמצעות שכבת לכה המקנה לפרקט מראה מבריק יותר, נוצץ ונקי לאורך זמן, והשנייה, גימור באמצעות שמן, המבליט את מראה עץ הטבעי הבא לידי ביטוי גם במרקם “גס” יותר בהשוואה לגימור הלכה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט